haber

Bozbey Ankara’da Nilüfer’i anlattı

Türkiye Kalite Derneği (KalDer) Ankara Şubesi’nin düzenlediği, 17. Kamu Kalite Sempozyumu"na katılan Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Nilüfer Belediyesi’ndeki iyi uygulamaları katılımcılarla paylaştı. Kamu sektöründe yönetim kalitesini artırmak ve kamu kurumlarında kurumsal mükemmelliğe ulaşmak amacıyla "Yerel Yönetimler ve Kalite" ana teması ile gerçekleştirilen sempozyum geniş katılımla gerçekleşti. Çeşitli illerden belediyeler, bazı kamu kuruluşları, üniversite ve özel sektörden çok sayıda katılımcı ve akademisyenin katıldığı Ankara’daki sempozyumda Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in yaptığı sunum büyük ilgi gördü.

 

Sempozyumda “Kurumsal Yerel Yönetimler için Kalite Uygulamaları” konulu oturuma katılan Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey konuşmasına, Ankara’da yapılan ve yerel yönetimlerin konu edildiği böylesine önemli bir toplantıya devletin üst kademelerinin ilgi göstermemesini eleştirerek başladı. Başkan Bozbey, “Devletin üst kademesinin bu tür sempozyumlara ilgi göstermemesi devlet idarelerindeki yetkililerin kalite yönetimine bakışını sergiliyor. Mükemmellik modeline devletin üst kademesi sahip çıkmazsa yönetim sistemi bir müddet sonra çöpe atılır. Ben buradan başkentteki yöneticilere kalite selamı göndermek istiyorum” dedi.

 

“Nilüfer gülümseyen bir kent”

Nilüfer’de görevi devraldığı 1999 yılından bu yana yaşanan gelişimi ve mükemmellik yolculuğunda elde edilen başarıyı örnekleriyle anlatan Başkan Bozbey, “16 yılda ilçede nüfusu 99 binden 400 bine çıktı. Bu kadar kısa bir sürede bu kadar hızlı büyüyen bir şehri yönetmek gerçekten çok zor. Türkiye’de plansız büyüyen ve sorunlarla boğuşan bir çok şehir ve bölge varken, Nilüfer’in bunun aksine planlı büyüyen ve gülümseyen bir kent. Bunun nedenlerinden biri de yönetim sistemimiz ve mükemmellik modelini benimsememiz” dedi.

Bozbey, 2000 yılında Kalite Güvence Bürosu’nu kurarak başladıkları bu yolculukta temel hedefe yıllar içinde ulaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

 

Bozbey şöyle devam etti: “2009 yılında, değerlerimizle birlikte dört yeni politika oluşturduk. Daha önce yönetim sistemleri bazında  ‘Kalite, İş Sağlığı ve Güvenliği ve Çevre Politikalarımız’ vardı daha sonra bu politikalara Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Eşitlik politikalarımızı oluşturduk. Ayrıca yıllardır sürdürdüğümüz engelli yurttaşlara yönelik hizmet anlayışımızla ilgili olarak Engelli Politikası oluşturmayı uygun bulduk. Sağlıklı bir şehir için en önemli faktörlerden biri olana ulaşım hizmeti için de Ulaşım Politikamızı oluşturduk.

 

2012 yılında “İnsan Kaynakları Politikamızı” tanımlama ihtiyacı hissettik. Bunun sonucunda da hem bireysel performans sistemimiz hem de öneri sistemimizle ilgili gelişmeler sağladık ve çalışan memnuniyetinde artış sağladık. 2014 seçimlerinin ardından yeni stratejik planımızla birlikte temel görev, temel hedef, değerlerimiz ve politikalarımızı yeniden gözden geçirdik. Çok fazla sayıda olan politikalarımızı Yönetim Politikası ve Kentleşme politikası altında yeni bir bakış açısıyla birleştirdik.”

 

“Nilüfer Belediyesi stratejik planlamada da öncü”

Nilüfer Belediyesi’nin öncü olduğu konulardan birinin de stratejik planlama olduğunu belirten Başkan Bozbey,  “2004 yılında başladığımız yeni stratejik planlama çalışmaları ile 2005-2009 Stratejik Planımızı oluşturduk ve daha sonra yasal düzenlemeleri de takip ederek 2006-2009 yılları için stratejik planımızı yeniledik. 2010-2014 Stratejik Planımızda stratejik amaçlarımızı kurumsal gelişim, kentsel gelişim, toplumsal gelişim ve ekonomik gelişim olarak yeniledik” dedi.

 

Katılımcılıkta iyi uygulama: Mahalle Komiteleri

Nilüfer Belediyesi’nin yerel katılımcılık konusundaki iyi uygulama örneklerinden birinin de Mahalle Komiteleri olduğunu belirten Başkan Bozbey,  “Mahalle komiteleri mahalleye yapılacak hizmetlerin planlamasında söz sahibi olmaya başladı. Mahalle komitelerinin demokratik bir ortam içinde oluşmasını ve yıllar içinde gelişmesini sağladık” dedi.

Bozbey, 2015-2019 Stratejik Planını da Mahalle Komiteleri’nin katılımı ile yaptıklarını belirtti.

 

Nilüfer Belediyesi’nin başarılarında elektronik belediyeciliğin de önemli bir paya sahip olduğunu kaydeden Bozbey, “İnternet üzerinden vergi ödeme, başkanlık makamının internet üzerinden görüntülenmesi gibi hizmetleri daha o yıllarda vermeye başladık. Şu anda web sitemiz hem iletişim hem de hizmet sunumu açısından çok daha ileriye ulaşmış durumda. Aynı zamanda sosyal medyayı da son derece aktif kullanıyoruz” diye konuştu.

2000’li yıllardan bu yana etkin olan hizmet masaları ve iletişim noktalarının yurttaşlarla ilişkilerin sürekli iyileştirildiği sistemler olduğuna vurgu yapan Bozbey, ilçenin farklı noktalarında kurulan iletişim noktalarının birçok belediyenin Nilüfer Belediyesi’nden öğrendiği uygulamalardan olduğunu belirtti.

 

“Başkan Burada iletişimde yenilik projesi”

2015 yılı Mart ayında hayata geçirilen Başkan Burada’ projesini de anlatan Bozbey, “Bu projemiz de bir yenilik projesidir. Bu projede başkanlık makamını her cuma günü bir mahalleye taşıyarak, bir gün boyunca o mahallelinin sorunlarını dinliyoruz, önerilerini alıyoruz ve yerinde cevaplıyoruz. Bu projede çok güzel sonuçlar veriyor” dedi.

 

“Deneyimlerimizi paylaşıyoruz “

Nilüfer Belediyesi’nin tüm hizmetlerini daha iyiye götürmede Süreç Yönetim Sistemi’nin kendilerine yön verdiğini kaydeden Başkan Bozbey, “Kuşkusuz bu yönetim sistemini oluşturmak, sürekliliğini sağlamak, sürekli iyileştirmek kolay olmadı. Bu konuda liderlerin kararlılığı, çalışanların katılımı ve bir kamu hizmeti sunmanın verdiği toplumsal sorumluluk bunu birlikte başarmamızı sağladı. İsteğimiz, deneyimlerimizi paylaşarak, Türkiye’nin her yerinde başarılı çalışmaların yapılır hale gelmesinde bizim de bir katkımız olması” ifadelerini kullandı.

 

“Memnuniyeti anlık ölçüyoruz”

Konuşması büyük ilgi gören Başkan Bozbey’e katılımcılar soru yöneltti ve Nilüfer Belediyesi’nin örnek uygulamaları hakkında bilgi istedi. Bozbey, personele uygulanan motivasyon yöntemlerine ilişkin bir soruyu şöyle yanıtladı: “Personelin ne kadar direndiğini içine girince anlıyorsunuz. Bu konuda çok sıkıntı çektik. Burada liderin fonksiyonu çok önemli, eğer lider ‘Ben bunu uygulayacağım’ derse olur. İlk yıllarda çok çaba gösterdik. Çeşitli ödüllendirme sistemleri uyguladık, personelin sisteme sahip çıkmasını sağladık. Bu süreçte inanılmaz bir eğitim süreci yaşadık. Mükemmeli yakalamaya doğru adım adım ilerliyoruz” diye konuştu.


Yeni sistemler geliştirerek anlık memnuniyetleri ölçtüklerini belirten Başkan Mustafa Bozbey, “Her dönemde oy oranı artan bir kent yöneticisiyim. Bu da sistemin nasıl geri dönüş yaptığını çok net bir şekilde ortaya koyuyor” dedi.