haber

Öztürk: Bir mesele içini acıtmıyorsa filmini çekmeye değmez

Başka Sinema’yı Bursa’ya taşıyan Nilüfer Belediyesi, sinema tutkunlarını yeni filmler ve yönetmenleriyle buluşturmaya devam ediyor. Nilüfer Belediyesi, Başka Sinema kapsamında bu defa “Toz Bezi” filminin yönetmeni Ahu Öztürk ile oyuncular Nazan Kesal ve Asiye Dinçsoy’u sanatseverlerle bir araya getirdi. Konak Kültürevi’nde önce Toz Bezi’ni izleyen sinema tutkunları, daha sonra düzenlenen söyleşide yönetmen ve oyunculara sorular yöneltti.

 

“Toz Bezi 5 yıllık emeğin ürünü”

 

Sanatseverlerin büyük ilgi gösterdiği söyleşide yönetmen Ahu Öztürk, “Toz Bezi” filminin ilk uzun metrajlı filmi olduğunu belirtti. Filmin senaryo süreci hakkında katılımcılara bilgiler veren Öztürk, “İki ev işçisi kadının birbiriyle olan ilişkisinin başrolde olduğu bir film arzulamıştım. İki kadının ev işçisi olma meselesi, teyzemin ev işçisi olması ve onunla olan bağımla ilgili. Senaryonun tamamlanması 3 yıl sürdü. Senaryo zamanlarında oyuncularla çalışmaya başladık. Asiye ile Zazaca, Nazan’la da Kars aksanı üzerinden iki yıla yakın bir çalışmamız oldu. Bakanlık destekli bir proje. Toplam 5 yıllık bir emeğin ürünü Toz Bezi” şeklinde konuştu.

 

Karakterlerin iyi tanınmasının oyuncu ve yönetmene büyük kolaylık sağladığını belirten Öztürk, “Ne istediğini bildiğinde, ne istediğini anlatabilmiş ve ifade edebilmiş oluyorsun. Ne istediğini bilme meselesi güven yaratıyor. Orada kilit mesele, karakteri tanımak. Karakteri tanımadığın zaman yönetim de zor oluyor, oyuncu da savruluyor. Kayıp bir boşluk oluşuyor” dedi. Seyircinin, filmde sorular sormasını çok değerli bulduğunu söyleyen Öztürk, “Çünkü o zaman empati kurmaya başlıyor seyirci. Biz, sadece kendi yerlerimizden bakıyoruz dünyaya. ‘Bu koşullarda olsaydınız siz ne yapardınız?’ sorusunu özellikle açık bıraktım. Çünkü bir film, bir yerde başlar, biter. Devamını istiyorsak aslında seyircide sürer. Dolayısıyla ben bu filmin devamını çekmeyeceğim” ifadelerini kullandı.

 

Kendisine bir dünya yaratıp onu senaryoya geçirmeye çalıştığını belirten Öztürk, “Aslolan benim için yönetmenlik değil. Yazmak ve yönetmek. Dolayısıyla ‘Başka birinin senaryosunu çekebilir miyim’ diye düşündüğümde çok zor geliyor. Yazmak ve çekmek istediğim çok fazla şey var. Bir mesele senin meselen değilse ve içini acıtmıyorsa, çekmeye değmez. Bu yüzden yarı yolda kalan birçok proje var” diye konuştu.

 

Kesal: İlk karşılaşma çok önemli

 

Toz Bezi filmiyle ilk karşılaşmasının sosyal medyada olduğunu söyleyen oyuncu Nazan Kesal, “Senaryo aslında bir filmin nasıl bir yolculuğa çıkacağını hissettiriyor. Ben henüz Ahu ile  tanışmadan, senaryonun son halini okumadan, bu filmin içinde olmak istedim. Ahu’nun ilk filmini çekeceğini biliyordum. İlk karşılaşma çok önemli. Ahu, hiç ilk filmini çekecekmiş gibi bir izlenim bırakmadı bende. O senaryoya dahil olma hissini bana en çok Ahu’nun karakteri ve sinemaya bakışı hissettirdi” dedi.

 

Sinemanın, yönetmenin bir sanatı olduğunu söyleyen Kesal, “Bizler de aslında o yönetmenin ayıkken gördüğü rüyanın hizmetçileriyiz, parçalarıyız. Benim deneyimli oyuncu olmam, ilk filmini çekecek birine karşı önyargı oluşturmadı. Önemli olan o öykünün, seyircilere doğru şekilde aktarılması” ifadelerini kullandı. Söyleşinin sonunda Nilüfer Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Güney Özkılınç, yönetmen ve oyunculara çiçek vererek teşekkür etti.