haber

Ayvalı Dere’de halk söz istiyor

Uyguladığı her projede katılımcılığı ele alan Nilüfer Belediyesi, Ertuğrul, Altınşehir, Yüzüncüyıl ve Özlüce mahalle sakinlerini bir araya getirerek, Ayvalı Dere’nin ıslah çalışmaları öncesi görüş ve önerilere kulak verdi. Düzenlenen forumda, yetki sahibi olan BUSKİ’nin yapmayı planladığı ıslah çalışması, bölgedeki ulaşım ve imar planı masaya yatırılırken, Nilüfer Belediyesi’nin de yaptığı kısmi çevre düzenlemesi hakkında da katılımcılara bilgi verildi.

Toplantıda konuşan Nilüfer Kent Konseyi Genel Sekreteri Şazi Çavuşoğlu, hedeflerinin kentteki tüm projelerde halkın katılımını sağlamak olduğunu belirtti. Yerde demokrasinin uygulanması ve halkın taleplerinin kendileri için çok önemli olduğuna dikkati çeken Çavuşoğlu, Mahalle Komiteleri’nin önemine dikkati çekti. Ayvalı Dere üzerindeki Ertuğrul ve Özlüce mahallelerini bir birine bağlayan eski köprünün yıkılmasının bölgede ulaşımı olumsuz etkilediğini ifade eden Çavuşoğlu, Kent Konseyi olarak halkla yetkili kurum arasında köprü olacaklarını da dile getirdi.

Nilüfer Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü’nden Peyzaj Mimarı Sema Çırak Tokgöz de Ayvalı Dere’de DSİ ve BUSKİ arasında yetki konusunda vatandaşın karmaşa yaşadığını belirterek, “Bölge DSİ’nin mülkü ancak, yetki BUSKİ’de. Biz bölgede halkın isteği doğrultusunda birtakım ihtiyaçları gidermek için kısmi olarak çevre düzenlemesi yaptık. BUSKİ tam olarak ıslah çalışmasına başlamadığı için bizde istediğimiz çalışmayı yapamadık. Dere içerisinde taş duvarlar yapılacağı duyumunu aldık. Mahalle aralarındaki bağlantılar nasıl ve nerede olacak bilinmiyor,” dedi.

Foruma 4 mahalleden komite üyeleri ve vatandaşlarda katılırken, bölgede uygulanması planlanan çalışmalar hakkında görüşlerini dile getirdi. Toplu olarak hareket etmenin daha etkili olacağı yönünde fikir birliğine varan bölge sakinleri, öncelikle kirleticiler hakkında önlem alınması kararlaştırıldı. Ayvalı Dere’nin birçok canlıyı barındırdığına da değinen sakinler, bölgenin doğal kalmasını, mahalle bağlantılarının da uygun mimaride yaya geçişli köprülerle yapılmasının daha uygun olacağı dile getirildi.